Mobile-assisted language learning using Gamification and Virtual Reality techniques during the COVID-19 pandemic
Resumen
During the global pandemic in Guayaquil, Ecuador, and the accelerated transition to online education, teachers questioned the integration of educational technology in the training of technology scholars and its impact on the learning process. The main objectives of this study were to understand the contextual perception of the scholars on the use of technologies such as Mobile Device Assisted Language Learning, Gamification and Virtual Reality in teaching English to higher technology students during the COVID-19 pandemic in Guayaquil. In addition, we sought to identify which of these technologies teachers preferred to use to teach English. This study followed a quantitative approach and used an adapted online questionnaire. The results of the reliability test showed high consistency with a value of 0.866 according to Cronbach's Alpha statistic.
Derechos de autor 2024 Milton Rafael Maridueña Arroyave, Martha María Fernández Rodríguez
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
La revista brinda acceso abierto inmediato a todo su contenido sobre el principio de que hacer que la investigación esté disponible de forma gratuita para el público para apoyar un mayor intercambio global del conocimiento.
De esta manera, el lector/a puede acceder a todos los contenidos de la revista desde el momento de la publicación sin coste ni obligación de suscripción.
La revista ienen licencia bajo el acuerdo de licencia internacional Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Los/as autores/as retienen los derechos de autor y se permite a terceros copiar, distribuir y hacer uso de los trabajos siempre que cumplan con los términos y condiciones establecidos por dicha licencia
- citar la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra).
- No se usen para fines comerciales.
- Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Puede encontrar más información al respecto en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es.
La Revista declina cualquier responsabilidad sobre posibles conflictos derivados de la autoría de los trabajos que se publican.