Everyday stress and emotional intelligence in times of coronavirus
Resumen
2020 was a different year, complicated and of constant uncertainty. This has also affected the child population. Therefore, the aim of the study was to determine the relationship between daily stress and emotional intelligence of elementary school students. The type of study used was descriptive correlational and the design was non-experimental - transversal. The sample consisted of 166 students of both sexes, from 3rd, 4th, 5th and 6th grade of elementary school in a public school, for which a non-probabilistic sampling was used. The instruments used for data collection were: the Daily Stress Inventory for the first variable and the Bar ON ICE - NA Emotional Intelligence Inventory for the second variable. The results indicated that there is a negative relationship of 0.412 (rs = 0.412, p < 0.05) between both variables, validating the proposed hypothesis. It was concluded that daily stress is inversely related to the development of emotional intelligence, and that the dimensions of emotional intelligence should be worked on to reduce stress levels.
Derechos de autor 2021 Flor María Galarza Salazar
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
La revista brinda acceso abierto inmediato a todo su contenido sobre el principio de que hacer que la investigación esté disponible de forma gratuita para el público para apoyar un mayor intercambio global del conocimiento.
De esta manera, el lector/a puede acceder a todos los contenidos de la revista desde el momento de la publicación sin coste ni obligación de suscripción.
La revista ienen licencia bajo el acuerdo de licencia internacional Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Los/as autores/as retienen los derechos de autor y se permite a terceros copiar, distribuir y hacer uso de los trabajos siempre que cumplan con los términos y condiciones establecidos por dicha licencia
- citar la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra).
- No se usen para fines comerciales.
- Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Puede encontrar más información al respecto en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es.
La Revista declina cualquier responsabilidad sobre posibles conflictos derivados de la autoría de los trabajos que se publican.