Playful-pedagogical strategy "Playing I write and act"
Resumen
Playfulness as a strategy to improve writing in children is a trend as a research topic at national and international level. The objective was to strengthen the writing process in fourth grade students of the Educational Institution Alegria de Saber of Cartagena through a playful-pedagogical proposal. This is a qualitative research, of the field research study type because the data were collected in the place of the facts and its design was Pedagogical Action Research because it sought a transformation of the teaching praxis. The results showed that all fourth graders are at a low level of writing according to the PROESC Battery. The categorization resulted in a selective category that deals with a ludic-pedagogical proposal through theater as a tool that develops creativity, spontaneity, collaborative work and improves the writing process by increasing the level of writing, but also emancipates fears. With the implementation of the ludic-pedagogical proposal "Playing I write and act", the four objectives formulated for this research were fulfilled.
Derechos de autor 2023 Zoila Clara Luna Diaz, Meybel Del Carmen Rivera Martelo
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
La revista brinda acceso abierto inmediato a todo su contenido sobre el principio de que hacer que la investigación esté disponible de forma gratuita para el público para apoyar un mayor intercambio global del conocimiento.
De esta manera, el lector/a puede acceder a todos los contenidos de la revista desde el momento de la publicación sin coste ni obligación de suscripción.
La revista ienen licencia bajo el acuerdo de licencia internacional Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Los/as autores/as retienen los derechos de autor y se permite a terceros copiar, distribuir y hacer uso de los trabajos siempre que cumplan con los términos y condiciones establecidos por dicha licencia
- citar la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra).
- No se usen para fines comerciales.
- Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Puede encontrar más información al respecto en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es.
La Revista declina cualquier responsabilidad sobre posibles conflictos derivados de la autoría de los trabajos que se publican.