Communication and the construction of social identity: an analysis of the relationship between communication and social identity formation
Resumen
Communication and identity formation are key topics in sociological theory. In this study, the bibliographic method was used to identify the most relevant theories and concepts on the relationship between communication and the construction of social identity. The results suggest that this process is dynamic and develops through social interaction and communication. In the digital era, media and social networks play an important role in the construction of identity, as they influence how we perceive ourselves and how we relate to others. The authors agree that communication is fundamental to transmit common meanings and values that allow us to understand our environment and define our identity in relation to others. Currently, communication and the construction of social identity address different aspects related to the influence of digital technologies and artificial intelligence on the way in which identity is constructed and represented online.
Derechos de autor 2023 Washington David Ramos Reyes
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
La revista brinda acceso abierto inmediato a todo su contenido sobre el principio de que hacer que la investigación esté disponible de forma gratuita para el público para apoyar un mayor intercambio global del conocimiento.
De esta manera, el lector/a puede acceder a todos los contenidos de la revista desde el momento de la publicación sin coste ni obligación de suscripción.
La revista ienen licencia bajo el acuerdo de licencia internacional Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Los/as autores/as retienen los derechos de autor y se permite a terceros copiar, distribuir y hacer uso de los trabajos siempre que cumplan con los términos y condiciones establecidos por dicha licencia
- citar la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra).
- No se usen para fines comerciales.
- Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Puede encontrar más información al respecto en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es.
La Revista declina cualquier responsabilidad sobre posibles conflictos derivados de la autoría de los trabajos que se publican.